De Tripel van Westmalle is een helder, goudgeel trappistenbier van 9,5°. Het langzame brouwproces en de nagisting op fles leveren een complex bier op, met een fruitige geur van rijpe banaan en een mooie, genuanceerde hopneus. De zachte en romige smaak, met een bittere toets gedragen door het fruitaroma, heeft veel finesse en elegantie. Geniet ook na van de heerlijk lange en droge afdronk.
Dit bier wordt meestal geschonken uit flesjes van 33 cl, precies de inhoud van het bijhorende kelkglas. De Tripel is ook verkrijgbaar in flessen van 75 cl. Opmerkelijk is dat het bier in deze grotere flessen op een andere manier rijpt. De fruitige geur is wat zachter en rijper en het bier krijgt een lichte vanilletoets.
Voor het eerst gebrouwen in 1934, wordt de Tripel van Westmalle wel eens de “moeder van alle tripels” genoemd en kreeg als stijl navolging door vele andere brouwerijen. De Tripel van Westmalle ontstond naar aanleiding van de ingebruikname van de nieuwe brouwzaal in de abdij. In 1956 onderging het recept nog een aanpassing, maar die is sindsdien, dus al meer dan 60 jaar, onveranderd gebleven.
De Tripel kwam bij het assortiment in de jaren 1930. De naam verwijst naar een verdrievoudiging van de ingrediënten van het oorspronkelijke trappistenbier van Westmalle, een idee dat ook andere bierbrouwers overnamen om het type aan te duiden.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.